خبرهای داغ:
آیت الله نعیم آبادی:

شخصیت والای امام و رهبری بیش از پیش معرفی شود| باب گفتگوی مهربانانه و آگاهی بخش با فرزندانمان را در منازل باز کنیم

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه جهاد تبیین نیاز جامعه ما در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی است، گفت: تبیین را باید از درون خانواده خود آغاز کنیم.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۴۵
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد که باحضور مسئولان، علما و اقشار مختلف مردم انقلابی این شهرستان در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل (ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای والامقام قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: کشور ما امروز در ابعاد و موضوعات مختلف نیازمند جهاد تبیین است.

نماینده سابق، ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: شخصیت‌هایی مانند امام خمینی (ره) به عنوان فیلسوفی جامع الشرایط، فقیهی شجاع و رهبری الهی و جهانی و رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیهی بزرگ، عالمی شجاع و مدبر و از رهبران سیاسی بی نظیر جهان آن طور که باید از سوی ما برای جوانان و نوجوانان معرفی نشده اند؛ این حوزه یکی از مهمترین میادین جهاد تبیین است.

رئیس بنیاد بین المللی خمس محیط خانواده‌ها را حوزه دیگری که نیازمند تبیین است، دانست و گفت: در ابعادی دیگر مشغول شدن خانواده‌ها به نیاز‌های مادی و ظواهر والدین را از آموختن دین و تعمیق ارزش‌ها به فرزندانشان غافل کرده است، در احادیث داریم وای از پدران مسلمان در دوره آخرالزمان؛ ما فرزندان خود را رها کرده ایم و دشمن شبانه روز مشغول کار کردن برای فرزندان ما است.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: براساس روایات فرزندان بر گردن پدر سه حق دارند، اول نام خوب و شایسته؛ دوم کمک به انتخاب همسر و ازدواج او و سوم آموزش قرآن؛ آیا ما اینگونه عمل می‌کنیم؟ چطور حاضر هستیم برای دروس ریاضی و زبان انگلیسی و عربی و... و نمره گرفتن فرزندانمان معلم خصوصی با دستمزد ساعتی چندصدهزار تومان بگیریم، اما برای آموزش قرآن و نماز و دین فرزندمان هیچ برنامه‌ای نداریم.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری بار دیگر با اشاره به اینکه ما بیش از هر چیز در دوره معاصر نیازمند جهاد تبیین هستیم، اظهار داشت: براساس آن داستان معروف حضرت خضر به موسی بن عمران (ع) گفت تو نمیتوانی صبر کنی، چون آگاهی و اطلاع نداری؛ چگونه توقع داریم دختر ما که از ماهیت و ضرورت حجاب اطلاعی ندارد، روبروی ما نایستاد و اعتراض نکند، اگر خودت توان تبیین نداری از کسانی که می‌توانند استفاده کنید. صدالبته که قانون باید پیش از هر اقدامی اجرا شود؛ باب گفتگوی مهربانانه و آگاهی بخش با فرزندانمان را در منازل باز کنیم.

آیت الله نعیم آبادی در بخش پایانی سخنان خود با ذکر خاطره‌ای راجع به امام خمینی (ره) به نقل از مرحوم آقای عسگر اولادی گفت: قبل از پیروزی انقلاب خدمت امام رفتیم گفتیم می‌خواهید چه کنید؟ گفتند سه هدف مدنظر است؛ نفی استبداد از ایران، نفی استکبار از جهان، فراهم کردن مقدمات ظهور امام زمان (عج)؛ ببینید ماهیت انقلاب شما در تفکر امام خمینی (ره) تا چه میزان متعالی است؛ امام شاه را از ایران بیرون کرد و تفکر انقلابی او در سراسر جهان گسترده شد و آمریکا را از بسیاری از مناطق بیرون راند.

وی تصریح کرد: ماهیت انقلاب شما این است؛ قیمت گوجه و سیب زمینی شما را فریب ندهد؛ البته که وظیفه دولتی‌ها این است جلوی تورم را بگیرد؛ اگر نمی‌توانند هم دلیل را به مردم بگویند؛ اما این دلایل هر چه باشد نباید به انقلاب بزرگی که ملت صاحب آن در طولانی‌ترین جنگ قرن هشت سال در برابر جهان کفر ایستاد، بتواند پیروز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها